ogłoszenia pracy

Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę? Cz. 2

Data dodania: 30-11-2016

 

 „Dam pracę w dynamicznie rozwijającej się firmie w młodym zespole” – takie oferty pracy można znaleźć na każdym portalu rekrutacyjnym. Nikomu nic nie mówią, dlatego aplikują na nie wszyscy. To najgorszy strzał w kolano, na jaki może sobie pozwolić pracodawca. W poprzednim wpisie mowa była o jasnej nazwie stanowiska i konkretnych umiejętnościach, które powinny być zawarte w ogłoszeniu. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?

Doświadczenie

Tutaj również należy zachować ostrożność. Jeśli poszukujemy kogoś z wyższym wykształceniem, trzeba to zaznaczyć, ale jeżeli ważniejszą rolę gra doświadczenie, trzeba wymienić je najpierw. Należy również zachować rozwagę w swoich wymaganiach – niewielu odezwie się kandydatów, którzy skończyli studia, mają kilka lat doświadczenia w zawodzie i są przed trzydziestką. Jeśli posiadamy już w zespole doświadczonego pracownika, można zastanowić się, czy nie warto dać szansy komuś z mniejszym stażem na koncie, którego wystarczy odpowiednio przyuczyć.

Warunki pracy

O warunkach pracy pracodawcy również niechętnie piszą, zamieszczając ogłoszenia. W rzeczywistości jest to element, który powinien zachęcać potencjalnych kandydatów. Nie piszmy, że w firmie panuje miła, rodzinna atmosfera. Osoby, które poważnie traktują swoją pracę, chcą wiedzieć, w jakim wymiarze godzin mają pracować, czy są możliwości awansu, czy firma organizuje szkolenia i kursy, dzięki którym rozwijane będą umiejętności. Można również wspomnieć o bonusach, np. karcie Multisport albo okazjonalnych premiach. Takie elementy zdecydowanie przykuwają uwagę kandydatów i zachęcają najlepszych do składania CV.

Wynagrodzenie

O wynagrodzeniu pracodawcy mówią jeszcze bardziej niechętnie. Wysokość pensji mówi bardzo dużo o kompetencjach i obowiązkach pracownika. Przedsiębiorcy nie piszą o tym, ponieważ mają nadzieję na wytargowanie z kandydatem jak najniższej stawki podczas rozmowy rekrutacyjnej. Prawda jest taka, że w dobrego specjalistę trzeba zainwestować. Jeśli nie jesteśmy gotowi dać mu godziwej zapłaty, pójdzie pracować dla kogoś innego. W ogłoszeniu powinny być zawarte tzw. widełki płacowe, czyli minimalna i maksymalna pensja, jaką pracownik może uzyskać na starcie. Jej wysokość jest zależna od umiejętności zatrudnionego, z czego każdy zdaje sobie sprawę. Dzięki temu osoby, które mają konkretne wymagania finansowe, mogą ocenić, czy warto aplikować na takie stanowisko.

Zgubne jest myślenie: „nie napiszę o tym, bo nikt się nie zgłosi”. W takich wypadkach zgłaszają się osoby o niewłaściwych kompetencjach lub wyższych wymaganiach, które po rozmowie rekrutacyjnej i tak odejdą z poczuciem rozczarowania. Jeśli nie chcemy marnować czasu swojego i dziesiątek innych ludzi, lepiej poświęcić chwilę na zredagowanie odpowiedniego ogłoszenia, by nasze oferty pracy były jednoznaczne, trafiające dokładnie w grupę docelową, a nie krążące dookoła niej.